ÖZBEK PİLAVI TARİFİ

      Özbek Pilavı Nasıl Yapılır ?
      Kolay Özbek Pilavı Tarifi
      Pilav tarifleri

       Merhaba Yemek Dostları her gün binlerce kişi tarif araştırması içinde akşama acaba ne yapsam ? yada misafirlerime değişik neler hazırlasam ? diye bir çok yemek sitesine bakıp tarif uygulamaya çalışıyor .Ben de bundan yola çıkarak hazırladığım tariflerimle 3 yıla yakın zamandır sizlerle tariflerimi paylaşıyorum bu sayede  çok güzel dostluklar kurdum ,çok şey öğrendim ve en önemlisi bu benim için ciddiyetle yaptığım mesleğim oldu ,tariflerimi denemeden sizlere asla sunmuyorum ,bu konuda tam ölçü vermek adına titizlikle tarif hazırlamaya çalışıyorum. Güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle sağlıkla ,bereketle Keyifli Sofralarınız olsun ...
Özbek Pilavı Tarifim , bu tarifi çok sıklıkla hazırlıyorum ,kolay ve lezzetli tariflerden tek başına salata ile bir öğün olabilir .

 Malzemeler :

  • 1,5 su bardağı pirinç 
  • 200 gr kuzu kuşbaşı 
  • 1 adet havuç 
  • 1/2  küçük soğan 
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • sıvıyağ 
  • 1/2 çay bardağı kuş üzümü 
  • tuz 
  • 2 bardak su 

 Yapılışı :
-Pirinci en az 2 saat öncede tuz ve sıcak su ile ıslatıp dinlendirelim ,
-Tenceremizi ocağa alıp eti sıvı yağda  suyunu salıp çekene kadar kavuralım ,üzerine küçük doğradığımız kuru soğanı ve ince  doğradığımız havucu ekleyip kavurma işlemine devam edelim ,
-Pirinci iyice yıkayıp süzelim ve etli karışıma ilave edelim biraz çevirip kuş üzümü tuz tereyağını ekleyip suyunu koyalım ve önce açık ,kaynamaya başlayınca kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim .
-Pilavımız pişince üzerine kağıt havlu koyup 10-15 dk dinlendirip servis edelim .

13 yorum:

  1. voov. değişik bir tarif. pilavı yaparım ama böyle yapmadım. :) deneyeceğim.. sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNİZE SAGLIK HIC YAPMADIM AMA DENEMELİYİM ARTIK BU PİLAVİ..

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım yapıyor bunu süper oluyor :-))

    YanıtlaSil
  4. Sunumu süper ve tadı da süperdir. Hiç yapmadım. Kısmetse artık bir gün yaparım :) Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok severim nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
  6. Davet sofralarına nasıl da yakışır. Elinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Meşhur özbek pilavını da bir de sizden almak iyi oldu. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. çok lezzetli bir pilavolmuş.

    YanıtlaSil
  9. Pilav nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık,çok sevdiğim bir tarif.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. eliniz sağlık kesin çok lezizdir :)

    YanıtlaSil

KEYİFLİSOFRAM © Agustos-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM